- Brandblussen.be
Contractvoorwaarden Brandblussen.be
Art. 1 Inschrijven
Art. 1.1 Inschrijven voor een opleiding via ons open aanbod of voor een e-learning gebeurt via het daartoe voorziene inschrijvingsformulier (zie website www.brandblussen.be). Als u ons dit inschrijvingsformulier toestuurt is uw inschrijving definitief. U ontvangt hiervan ook een automatische bevestiging.
Art. 1.2 Inschrijving voor een opleiding bij u ter plaatse gebeurt via een getekende offerte die u ontvangt via onze CRM (Hubspot). Van zodra u deze tekent is uw inschrijving definitief.
Art. 2 Annuleren & herplanning
In Company opleiding (=inhouse bij de klant)
Annuleren – in company opleiding
Art. 2.1 in het geval van annulatie, dient deze schriftelijk (uitsluitend per mail naar info@brandblussen.be) te gebeuren.
Art. 2.5 Een kosteloze annulatie is mogelijk tot 4 weken voor de aanvangsdatum.
Art. 2.2 voor een annulatie vanaf de 30e dag tot 15 dagen voor aanvang van de opleiding, rekenen we 50% aan
Art. 2.3 voor een annulatie vanaf de 14e dag voor aanvang van de opleiding rekenen we 100% aan van de totaalprijs.
Herplanning – in company opleiding
Art. 2.4 In het geval van een herplanning dient deze schriftelijk (uitsluitend per e-mail naar info@brandblussen.be) te gebeuren.
Art.2.5 Een kosteloze herplanning is mogelijk tot 2 weken voor de aanvangsdatum.
Art. 2.6 voor een herplanning vanaf de 14e dag tot 8 dagen voor aanvang van de opleiding, rekenen we 50% aan van de totaalprijs.
Art. 2.7 voor een herplanning vanaf de 7e dag voor aanvang van de opleiding dan rekenen we 100% aan van de totaalprijs.
Art. 2.8 een herplanning is steeds het gevolg van overmacht en moet ook met een bewijs gestaafd kunnen worden.
Onder overmacht verstaan we enkel volgende redenen: collectieve staking, sluiting wegens arbeidsongeval, volledig bedrijf in quarantaine of minstens 50% van de deelnemers die ‘out’ is wegens ziekte of quarantaine. Hieronder valt dus niet: beslissing van management/ werkgever om de opleiding te verplaatsen of de afwezigheid/quarantaine van enkele deelnemers van de opleiding (minder dan 50% van de voorziene deelnemers) alsook alle andere situaties die niet vallen onder overmacht.
Bij ziekte dienen wij, uitsluitend schriftelijk en via info@brandblussen.be, binnen de 24 uur na start van de desbetreffende opleiding op de hoogte gebracht te worden. Het bewijsstuk dienen we, schriftelijk en via info@brandblussen.be, binnen de 48 uur na de start van de desbetreffende opleiding te ontvangen.
Art. 2.9 Bij een geldige herplanning is de klant verantwoordelijk om ten laatste binnen de 4 weken na initiële contactname omtrent herplanning, contact op te nemen met Brandblussen.be om in samenspraak een nieuwe datum te bepalen.
Art. 2.10 De finale nieuwe opleidingsdatum (datum waarop opleiding doorgaat in bedrijf) dient te vallen in de periode van maximaal 5 maand na eerste contactname omtrent herplanning.
Art. 2.11 Indien de klant geen contact opneemt en/of de opleiding niet laat doorgaan binnen de periode van 5 maand na eerste contactname omtrent herplanning, dan zal de klant deze opleiding gefactureerd krijgen.
Art. 2.12 Herplanning is een gunst die brandblussen.be éénmalige toestaat en kan dus niet meer dan 1 keer gebeuren.
Art. 2.13 het is verboden om, na een herplanning (vooruitschuiven qua data), nadien vervolgens voor diezelfde opleiding gebruik te maken van een kosteloze annulatie. In dit geval zal de volledige kostprijs gefactureerd worden.
Art. 2.14 Brandblussen.be behoudt zich het recht om te allen tijde een geplande cursus te annuleren of te verplaatsen zonder dat zij hiervoor aansprakelijk kan gesteld worden en zonder schadevergoeding. In dat geval worden alle reeds uitgevoerde betalingen binnen de vijf werkdagen teruggestort.
Art. 2.13 in het geval van annulatie, dient deze schriftelijk (uitsluitend per mail naar info@brandblussen.be) te gebeuren.
Art. 2.14 Een kosteloze annulatie is mogelijk tot 15 dagen voor de aanvangsdatum.
Art. 2.15 voor een annulatie vanaf de 14e dag voor aanvang van de opleiding rekenen we 100% aan van de totaalprijs.
Herplannen – open opleiding
Art. 2.16 In het geval van een herplanning dient deze schriftelijk (uitsluitend per e-mail naar info@brandblussen.be) te gebeuren.
Art.2.17 Een kosteloze herplanning is mogelijk tot 2 weken voor de aanvangsdatum.
Art. 2.18 voor een herplanning vanaf de 14e dag voor aanvang van de opleiding dan rekenen we 100% aan van de totaalprijs.
Art. 2.19 een herplanning is steeds het gevolg van overmacht en moet ook met een bewijs gestaafd kunnen worden.
Onder overmacht verstaan we enkel volgende redenen: collectieve staking, sluiting wegens arbeidsongeval, volledig bedrijf in quarantaine of minstens 50% van de deelnemers die ‘out’ is wegens ziekte of quarantaine. Hieronder valt dus niet: beslissing van management/ werkgever om de opleiding te verplaatsen of de afwezigheid/quarantaine van enkele deelnemers van de opleiding (minder dan 50% van de voorziene deelnemers) alsook alle andere situaties die niet vallen onder overmacht.
Bij ziekte dienen wij, uitsluitend schriftelijk en via info@brandblussen.be, ten laatste 24 uur na start van de desbetreffende opleiding op de hoogte gebracht te worden. Het bewijsstuk dienen we, schriftelijk en via info@brandblussen.be, ten laatste 48 uur na de start van de desbetreffende opleiding te ontvangen.
Art. 2.20 Bij een geldige herplanning is de klant verantwoordelijk om ten laatste binnen de 4 weken na initiële contactname over herplanning, contact op te nemen met ACT NOW opleidingscentrum om in samenspraak een nieuwe datum te bepalen.
Art. 2.21 De finale nieuwe opleidingsdatum (datum waarop opleiding doorgaat in bedrijf) dient te vallen in de periode van maximaal 5 maand na eerste contactname omtrent herplanning.
Art. 2.22 Als de klant geen contact opneemt en/of de opleiding niet laat doorgaan binnen de periode van 5 maand na eerste contactname over herplanning, dan zal de klant deze opleiding gefactureerd krijgen.
Art. 2.23 Herplanning is een gunst die brandblussen.be éénmalige toestaat en kan dus niet meer dan 1 keer gebeuren.
Art. 2.24 het is verboden om, na een herplanning (vooruitschuiven qua data), nadien vervolgens voor diezelfde opleiding gebruik te maken van een kosteloze annulatie. In dit geval zal de volledige kostprijs gefactureerd worden.
Art. 2.25 Brandblussen.be behoudt zich het recht om te allen tijde een geplande cursus te annuleren of te verplaatsen zonder dat zij hiervoor aansprakelijk kan gesteld worden en zonder schadevergoeding. In dat geval worden alle reeds uitgevoerde betalingen binnen de vijf werkdagen teruggestort.
e-learning
Art. 2.24 Inschrijven voor een opleiding via e-learning gebeurt via het daartoe voorziene inschrijvingsformulier (zie website www.brandblussen.be ). Als u ons dit inschrijvingsformulier toestuurt is uw inschrijving definitief. U ontvangt hiervan ook een automatische bevestiging.
Art.2.25 Na de inschrijving ontvangt de klant een automatische bevestiging en daarna een factuur. Na ontvangst van betaling ontvangt u de logingegevens. Bij dit traject is een tussenkomst via KMO portefeuille niet mogelijk.
Art. 2.26 De inschrijvingsdatum van de e-learning telt als aanvangsdatum van de opleiding.
Art. 2.27 de deelnemer krijgt standaard 2 weken de tijd om de e-learning te doorlopen. Deze periode van 2 weken begint te lopen van zodra de deelnemer zijn login verkrijgt.
Art. 2.28 Brandblussen.be volgt de online activiteit op. Indien de klant de e-learning niet aanvat, of stilvalt, dan zal brandblussen.be de klant hieromtrent herinneren via mail.
Indien de klant na herhaaldelijke herinneringen (minstens 2) nog steeds zijn activiteit niet verder aanvat/ opstart, dan behoudt brandblussen.be zich het recht om de login te schrappen. Een nieuwe login verkrijgen is dan enkel mogelijk mits nieuwe betaling.
Annuleren - elearning/blended learning
Art. 2.24 Inschrijven voor een opleiding via e-learning gebeurt via het daartoe voorziene inschrijvingsformulier (zie website www.brandblussen.be ). Als u ons dit inschrijvingsformulier toestuurt is uw inschrijving definitief. U ontvangt hiervan ook een automatische bevestiging.
Art.2.25 Na de inschrijving ontvangt de klant een automatische bevestiging en daarna een factuur. Na ontvangst van betaling ontvangt u de logingegevens.
Bij e-learning is een tussenkomst via KMO portefeuille niet mogelijk.
Bij blended learning is dit wél het geval
Art. 2.26 De inschrijvingsdatum van de e-learning telt als aanvangsdatum van de opleiding.
Art. 2.27 de deelnemer krijgt standaard 2 weken de tijd om de e-learning te doorlopen. Deze periode van 2 weken begint te lopen van zodra de deelnemer zijn login verkrijgt.
Art. 2.28 Brandblussen.be volgt de online activiteit op. Indien de klant de e-learning niet aanvat, of stilvalt, dan zal Brandblussen.be de klant hieromtrent herinneren via mail.
Indien de klant na herhaaldelijke herinneringen (minstens 2) nog steeds zijn activiteit niet verder aanvat/ opstart, dan behoudt ACT NOW zich het recht om de login te schrappen. Een nieuwe login verkrijgen is dan enkel mogelijk mits nieuwe betaling.
Herplanning - elearning
Art. 2.32 In het geval van een herplanning dient deze schriftelijk (uitsluitend per e-mail naar info@brandblussen.be) te gebeuren.
Art. 2.33 een herplanning is steeds het gevolg van overmacht en moet ook met een bewijs gestaafd kunnen worden.
Onder overmacht verstaan we enkel volgende redenen: collectieve staking, sluiting wegens arbeidsongeval, volledig bedrijf in quarantaine of minstens 50% van de deelnemers die ‘out’ is wegens ziekte of quarantaine. Hieronder valt dus niet: beslissing van management/ werkgever om de opleiding te verplaatsen of de afwezigheid/quarantaine van enkele deelnemers van de opleiding (minder dan 50% van de voorziene deelnemers) alsook alle andere situaties die niet vallen onder overmacht.
Bij ziekte dienen wij, uitsluitend schriftelijk en via info@brandblussen.be, ten laatste 24 uur na start van de desbetreffende opleiding op de hoogte gebracht te worden. Het bewijsstuk dienen we, schriftelijk en via info@brandblussen.be, ten laatste 48 uur na de start van de desbetreffende opleiding te ontvangen.
Art. 2.34 in geval van een herplanning, dient de klant eerst de openstaande factuur te betalen, om dan in samenspraak een nieuwe periode in te plannen.
Art. 2.35 Bij een geldige herplanning is de klant verantwoordelijk om ten laatste binnen de 4 weken na initiële contactname over herplanning, contact op te nemen met ACT NOW opleidingscentrum om in samenspraak een nieuwe datum te bepalen.
Art. 2.36 De finale nieuwe opleidingsdatum (datum waarop opleiding doorgaat in bedrijf) dient te vallen in de periode van maximaal 5 maand na eerste contactname omtrent herplanning.
Art. 2.37 Herplanning is een gunst die brandblussen.be éénmalige toestaat en kan dus niet meer dan 1 keer gebeuren.
Art. 2.38 het is verboden om, na een herplanning (vooruitschuiven qua data), nadien vervolgens voor diezelfde opleiding gebruik te maken van een kosteloze annulatie. In dit geval zal de volledige kostprijs gefactureerd worden.
Art. 2.39 Act Now opleidingen behoudt zich het recht om te allen tijde een geplande cursus te annuleren of te verplaatsen zonder dat zij hiervoor aansprakelijk kan gesteld worden en zonder schadevergoeding. In dat geval worden alle reeds uitgevoerde betalingen binnen de vijf werkdagen teruggestort.
Art.3 Betaling
Art. 3.1 De factuur is betaalbaar 2 weken na factuurdatum.
Art 3.2 Bij een niet-betaling van de factuur op de vervaldag kunnen er van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest, berekend op de wettelijke rentevoet vanaf de vervaldatum, evenals een schadevergoeding van 10 % van het factuurbedrag worden aangerekend, met een minimum van 50 euro.
Art 3.3 Op de overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing. Alle betwistingen zullen exclusief gebracht worden voor de rechtbanken van Kortrijk.
Art 3.4 De attesten worden pas verstuurd na betaling van de factuur
Art.4 Geldigheidsduur Offerte
Art. 4.1 De offerte blijft 2 weken geldig na verzenddatum.
Art. 5 Organisatie
Art. 5.1 De cursist neemt kennis van het feit dat Brandblussen.be, behalve de gevallen van burgerlijke aansprakelijkheid, niet verantwoordelijk is voor schade (zowel materiële, als lichamelijke-), veroorzaakt door ongevallen voor, tijdens of na de lessen.
Art. 5.2 Tekortkomingen van Brandblussen.be in de nakoming van de overeenkomst kunnen haar niet worden toegerekend indien zij niet te wijten zijn aan haar schuld (staking, onverwachte file, plotse ziekte, ...) en geven de klant geen recht tot ontbinding van de overeenkomst of tot schadevergoeding.
Art. 5.3 Na elke opleiding zal iedere klant bevraagd worden naar de tevredenheid. Wij vragen hier vrijblijvend een testimonial. Logo’s kunnen standaard op onze website geplaatst worden. Indien de klant dit niet wenst kan hij via een simpel verzoek via mail vragen om het logo of bedrijfsnaam van de website te halen.
Art. 6 Taal
Art. 6.1 De standaardtaal van de opleiding is Nederlands. Het boeken van opleidingen in andere talen is mogelijk (NL/FR/ENG) mits dit expliciet aangegeven wordt door de klant bij inplanning
Art. 6.2 Een opleiding gaat door in 1 taal (standaard in het Nederlands, ofwel diegene waarin de opleiding werd geboekt), het is voor de lesgever onmogelijk om op hetzelfde moment, meerdere talen te combineren.
Art. 7.3 Indien de deelnemers de taal van de opleiding onvoldoende/ niet machtig zijn, dan kan de lesgever beslissen om deze opleiding te annuleren/ niet te laten doorgaan. Deze ingeboekte sessie(s) zullen gefactureerd worden naar de klant.